Life in LA = Living a good life.

Hejhej, 

Nu har det gått några dagar och jag och Elin känner oss verkligen som hemma här. Inte nog med det, vi älskar det...ni kommer nog få höra en hel del om det. 
De första dagarna har varit hektiska, 2 dagar då vi åkt omkring i en pickup truck som Elin skrev tidigare. Första dagen i heeeela Santa Monica och en del av hollywood för att hitta dit min säng var och dagen därpå till IKEA!! Ett nytt ställe vi aldrig lagt märke till som tydligen är svenskt....NAAT. Kändes lite weird att en av de första dagarna så satt vi där med Ikeas köttbullar och brunsås, och hade en hel dag framför oss med ett låångt varv runt IKEAS alla grejer. Det var iallafall bra för oss att komma dit, behövde en hel del till boendet och Elin behövde tydligen en säng heh. 
Anyway Elisa va med oss och somsagt är super mysig..jag menar hon orkade ju lyssna på mig och elin som tjaffsade. Jag och Elin har ju varit vänner ett bra tag, bra sådana men ibland kan det bli lite väl mycket olika viljor och tro mig vi har ganska lätt för att säga ifrån till varandra. Vi är helt enkelt som systrar för lika snabbt släpper vi det och älskar varandra jätte mycket. Detta kommer bli ett grymt halv år. Love you sis.
Har också hunnit med att gymma, vi har lovat oss själva att inte bli feta amerikanare utan tvärtom, bli ännu mera fit. Blir ju lättare i och med vårt uber fräscha gym här nedanför + att muscle beach är så nära här vill man ju inte vara fet.
Igår så åkte vi till West field som ligger ca 10 min här ifrån med buss, ett mega shoppingcenter. Jag och Elin spenderade i princip hela dagen där för att sen åka hem och bara vara trötta. 

Nu är klockan halv 4 på dagen, vi har tagit det lugnt nu på morgonen, försökt skypa med lite kärt folk hemma men också legat och latat oss vid poolen och myst i jacuzzin. Nu ska vi ta oss in till Santa Monica för att köpa mig en cykel och gå och kolla runt lite, sen är tanken att vi ska sätta oss på rooftop bar som ligger vid Venice beach som tydligen har en fantatisk utsikt, så en middag och några drinkar står på schemat :) 
nu måste vi sticka. 
Hoppas ni fryser där hemma... lateeeer
 Poolen från vår balkong
 
Santa Monica Pier
 
Sunset i Santa Monica 
 
 
/Emilia <3 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0