I'm in heaven

Hej alla där hemma i Sverige!
 
Jag landade på Los Angeles flygplats i söndags runt 22.30. Hade varit vaken i nästan 24 timmar så jag var bra trött när jag kom fram! Som tur är fick jag mina väskor snabbt och hoppade in i en taxi direkt till Marina Del Rey som ligger 15-20 min från flygplatsen. Hur nice som helst! Kunde inte blivit mer nöjd över vårt boende. Precis vid hamnen, stranden, mataffären, Cheesecake Factory, gym, pool, jacuzzi m.m. Vi ska inviga jacuzzin ikväll tänkte vi.
 
När jag kom fram blev jag väl mottagen av Julia, Louise och Emilia som satt nere och väntade vid huvudingången. Vi åkte upp till högsta våningen där vår lägenhet ligger. Det första jag ser är ett stort och öppet vardagsrum och en balkong med utsikt över gymmet, poolen och jacuzzin som ligger nedanför. Känns ovanligt att ha fritt gym 24/7 då jag alltid har "gymmat" med handbollen med fria vikter. Så det ska bli kul och börja köra på riktigt gym ikväll! Ska tvinga med mig Emilia och Elisa den femte tjejen som kom igårkväll, så himla gullig tjej! Är så glad att bo med dessa 4 tjejer, riktigt grymma tjejer!
 
Min första dag gick jag och Emilia ner till Venice Beach som var så mysigt! Fullt med folk som gick längs Venice vid affärerna, surfade, solade, spelade basket/volleyboll, gymmade på muscle beach m.m. Vi gick längs Venice och shoppade och köpte glass. Sedan rörde vi oss upp mot Santa Monica och tog en taxi till Uhall där vi hyrde en pickup truck. Haha kan inte sluta skratta när jag tänker på det, den dagen kommer bli ett minne för livet. Vi ville hyra bilen med GPS eftersom det är så stort i LA och svårt att hitta överallt men då Uhall inte hade GPS så bestämde vi oss för att försöka hitta själva först.. Bad idea. Vi virrade omkring i Santa Monica i säkert 2 timmar innan vi bestämde oss för att dra till Sears och köpa en GPS.
 
Från början hade vi tänkt hinna köra till IKEA, West Hollywood för att hämta Emilias säng som hon köpt av en kompis som åkt hem till Sverige och till Ralph's (mataffären). Fick dock ändra planerna och enbart köra till West Hollywood som ligger ca 20 min med bil där Emilias säng väntade på att bli upphämtad. Vi sjöng, dansade och skrattade av lycka i bilen när vi äntligen var påväg med vår älskade GPS mot West Hollywood.
 
Väl framme i WH stannade vi på Kings Café och tog en härlig lunch i solen. Sedan hämtade vi sängen och åkte tillbaka till Santa Monica. En grym första dag i LA med andra ord som jag kommer minnas för livet.
 
Puss! / Elin
 
Venice Beach
 
Kings Café
 
Bye bye West Hollywood
 
EriCa
2014-01-21 @ 21:52:44

Vilka babes!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0