First day in LA

Hello, 
Äntligen är jag framme i LAAA!! Det känns hur bra som helst, har väntat på denna dag ett bra tag. 
Nu har jag varit här i dryga 36 timmar men känns som mycket längre för jag trivs redan som fisken i vattnet och har hunnit med en hel del (trots jetleg). 
Jag och Elin har via en grupp på facebook "för svenskar i santa monica" hittat vårt boede och även nya roomies i Marina del Rey. Marina del Rey ligger jätte fint i en marina och 3 min promenad till Venice beach och cykelavstånd till skolan. Helt otroligt vackert. Tjejerna vi kommer bo med den här tiden heter Julia och Louise som redan varit här en termin och är super gulliga, sen är det jag och Elin samt en till tjej som kommer hit ikväll som heter Elisa. 
I allafall, jag var först med att komma hit av oss nya tjejer, kom vid 7 tiden på kvällen och kändes som om jag hade fått en klick mos i hela hjärnan, tar på krafterna att ta sig hit med tidsomställning, förväntingar och massa annat. 
Fick iallafall ett jätte bra välkomnande av L och J och deras båda pojkvänner som är här och hälsar på, somnade rätt snabbt där efter. 
Gårdagen var jag piggare men fortfarande lite seg, började dagen med att ta en prommis runt området för att se vart jag faktiskt bor någonstans...även om det kommer ta ett tag innan jag hittar här. Säger bara att LYCKA kan beskriva hur jag kände, alltså det här är bland det finaste och härligaste stället jag varit på. Det är en så bra mix mellan lugnt, mysigt, fint, roligt, mycket folk, musik, massa liv och glatt humör. När jag gick där var jetlegen som bort blåst, det fanns för mycket annat som var för bra för att vara trött och sliten. 

Vi bestämde oss för att gå tillbaka till lägenheten för att lägga oss vid poolen och sola,  pool och gym finns till för vår lägehet som är precis nedanför vår ballkong ,för nice. Sen åkte vi till beverly hills för att gå och kolla i lite olika affärer,  shoppa samt äta lunch. Eftersom vi redan va längre upp i LA bestämde vi oss för att åka till Runyon Canyon för att göra lite hiking upp för bergen för att se HOLLYWOOD skyllen, classic. Efter ett svettigt lunkande var vi uppe, och herre min gud vad fint LA är by night, helt otroligt stort och upplyst av all trafik och lysen, så där satt vi ett bra tag och bara stirrade på den fina utsikten. Det var betydligt lättare att ta sig ner än upp, till en början iallafall..för när vi var nere var klockan ganska så mycket på kvällen så någon hade varit där och låst grindarna som var typ 2 m hög. Så där stod vi och kom inte ut. Grindarna var så höga och gick även långt ner så vi kunde inte krypa under...så himla komiskt. Julia snabb som hon va hittade en väg ut genom att klättra upp på sidan av muren, sätta sig på pelaren och hasa sig längst gallret, till slut var vi alla ute. (Som jag idag kan känna av i benet hehe) Sen var det dags att ge sig hem för att först äta lite på chesecake factory och sen möta upp Elin som kom igårkväll. Så ja, det var min första dag i LA, kan bara tänka mig hur mycket galenskaper, äventyr och roliga saker vi kommer vara med om. Därför vill jag och Elin dela med oss till er genom den här bloggen. 
/Emilia <3 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hedster
2014-01-21 @ 21:06:48
URL: http://yomama.com

Men jag dör vad najs!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0