California-love

Tjaba tjena hallå!

Nu är det sen fredagkväll här. Jag, Elin och Julia har precis varit och sett premiären på The awkward moment. Hahah vilken film, vi asflabba, grät och bara njöt. Den filmen delade med sig av allt som finns att ta med i en film...tycker iallafall vi. Den passade bra en kväll som denna. 
Vi har haft en mysig fredag.., fixat naglarna på dagen, shoppat lite, senare lagade vi en typisk taco-middag med massa mys och vin på kvällen. Blev en lite lugnare dag efter dels vår utgång i onsdags men också efter de närmsta mornar när vi behövt gå upp vid 6 tiden på morgonen för att ta oss till skolan för en massa förberedelser...men mer om det lite senare. 

Utgången i onsdags blev lyckad, trotts all stress innan med att hinna duscha, välja kläder, smink och kasta oss in i taxin på 1 h. Vi mötte upp våra "nya kompisar" och åkte till den nya nattklubben som ligger vid The Walk of fame på Hollywood Blv, jättefint ställe.
Klubbarna har lite mer att erbjuda här än klubbarna i Sverige. Här har de tänkt igenom hela lokalerna och smyckat/dekorerat med massor av fina och häftiga prylar. Allt är så unikt på sitt sätt, väldigt kul att bara titta på. Drickan serveras på rullande band, och all underhållning med dansare, dj och annat gör ett extra lyft. Det enda är att klubbarna stänger runt 2 här vilket är lite tidigare än i Sverige..vilket vi inte tycker om, så när klubben stängde åkte vi hem till några kompisar för att äta oss mätta på pizza och Ben & Jerry's, lyssna på bra musik..och vips så va klockan 5 på morgonen..alltså verkligen dags för oss att ta oss hemåt. 
Elin gick upp dagen efter för att åka och fixa sina fransar medan jag inte ställt något alarm och lyckades då sova till 17 på kvällen, ops..så ja, den dagen har jag inte så mycket att dela med mig utav. Jo, jag älskar min nya säng och tycker om att sova. 

Det har ändå hänt en del annat också,..Elisa, vår 5e tjej har tyvärr åkt hem till Sverige igen, då hon inte kände att hon ville plugga eller vara hemifrån den här tiden. Jättetråkigt + att Louise nu har åkt iväg till Washington och New York på semester, så helt plötsligt är vi nu bara 3, lite tomt. 

Men tillbaka till skolan..
Elin berättade tidigare om att vi gjort lite tester osv.  Idag började skolan 8.00 och Jesus vad vi kommer få benmuskler den här terminen. Våra dagar startar med att ta cyklarna 20 min till skolan, jätteskönt men vägen dit lutar nämligen uppåt, så kämpigt blir det. Idag hade vi iallafall vårt första seminarium med andra internationella studenter och pratade om allt möjligt, gjorde lite olika övningar och fick en liten rundtur runt campus. (kommer behöva åka till skolan många timmar innan mina första lektioner för att hitta) herregud vad stort det är..är ju trots allt 30 000 elever. 
Men vi älskar vår nya skola, allt är så välskött med palmer, fontäner, you name it. 

Imorgon blir det troligtvis en lugn morgon (SOVMORGON) med massa god frukost, btw jag och Elin har fått riktigt bra aptit sen vi har kommit hit (Vet inte om det är så positivt bara..inte i detta land iallafall).
Sedan tar vi det nog lugnt vid poolen och tränar lite, för att sen gå ut på kvällen. 
Men hurrni nu tror jag det är dags för mig att gå och lägga mig och ni orkar nog inte läsa mer nu ändå. Så godnatt från LA. Ta hand om er. 
 
/Emilia <3 
 
Frukost på Urth caffé, Julia och Louise     
 SMC campus, uteplats för fika/plugg
SMC Campus    
 Avkoppling med manikyr och pedikyr
 Kvällens solnedgång
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0